Obserwatorzy

sobota, 9 marca 2019

Magnacki zamek - Baranów Sandomierski

                             Po mężu zostało bardzo dużo specjalistycznego jedzenia oraz masa leków, 
                             przeważnie  przeciwbólowych , ale i innych . Początkowo nie wiedziałam co
                             mam z tym wszystkim zrobić , ale po telefonie do pielęgniarki , pod której 
                             opieką był mąż postanowiłam podarować te rzeczy hospicjum , w którym 
                             mąż spędził ostatnie 2 tygodnie , bo wiem , że tam te rzeczy się przydadzą .
                             Pielęgniarka oddziałowa hospicjum był bardzo wdzięczna za te rzeczy ! 
                             Mąż był daleko od domu , przejeżdżaliśmy kilkakrotnie przez  
                             Baranów Sandomierski , ale nigdy nie było okazji wstąpić do zamku ,
                             który tam jest . Wracając z córką i mama z hospicjum  wstąpiłyśmy 
                             do zamku coś zjeść . Po obiadku zaproponowałam , że jak tu jesteśmy
                             to może warto zwiedzić zamek , tym bardziej , że  zaraz było wejście 
                             z przewodnikiem . Jak pomyślałyśmy , tak zrobiłyśmy !  
                             Zdjęcia robiła córka telefonem , bo wiadomo , że to nie była
                             zaplanowana wycieczka , tylko spontaniczny zryw serca  .

                                                     BARANÓW SANDOMIERSKI




                       Na prawym brzegu Wisły , lśni najcenniejsza i najpiękniejsza dawna rezydencja
                       magnacka -  Zamek w Baranowie Sandomierski . Ten imponujący obiekt
                       architektury renesansowej, jest jednym z najlepiej zachowanych w Europie .
                       Zamek został wzniesiony pod koniec 16 wieku , w miejscu średniowiecznego ,
                       obronnego dworu rycerskiego .W 15 wieku dwór Baraniecki należał do 
                       szlacheckiej  rodziny Baranowskich . Kto ciekaw historii zamku - doczyta :)
                       Mnie najbardziej podobał się arkadowy dziedziniec zamku , 
                       dziedziniec przypomina trochę Wawel , prawda ?
  
                    























































32 komentarze:

  1. Myślę, że to dobry pomysł, aby leki trafiły do hospicjum.
    Zwiedziłyście przy okazji piękne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga Beato.
    Oddanie leków do hospicjum to dobry pomysł. Podobnie zrobił mój Zięć, po odejściu Ani - mojej Córki.
    A Baranowie Sandomierskim byłam z M. i przyjaciółmi w ubiegłym roku w sierpniu.
    Przepiękny zamek. Pisałam o tym na blogu.:)
    Pozdrawiam Cię baaardzo ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hospicja zawsze potrzebuja pomocy - nigdy nie wiadomo kiedy i my z ich pomocy skorzystamy...

    Byłam w Baranowie baaardzo dawno temu. Warto pojechać znowu jak widzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo miły gest Beatko dla hospicjum,tam na pewno leki się przydadzą.
    W Baranowie nigdy nie byłam,ale widzę że warto odwiedzić tą miejscowość :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. To był dobry wybór :) Przy okazji zwiedziłyście zamek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy tam nie byłam, a jest tak pięknie!
    Uściski Beatko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam Wasze dobre serca. Wspaniałe takie wsparcie dla hospicjum.
    Zamek niesamowity, dobrze, że zatrzymałyście się go zwiedzić. Pozdrawiam i ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały zamek , my też oddaliśmy leki do hospicjum, tam trzeba bardzo dużo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Beatko, oddanie leków do hospicjum to naprawdę piękny gest. Zwiedzacie wspaniałe miejsca. Już oglądając zdjęcia, można ulec urokowi tego zamku. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Zamek jest cudowny, wart zobaczenia ! Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne zdjęcia ze zwiedzania zamku. Muszę się tam kiedyś wybrać i go zwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobry gest, hospicja i szpitale bardzo chętnie przyjmują leki, środki opatrunkowe itp. Dziękuję za wirtualną wycieczkę po wspaniałym zamku.:) Ściskam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładnie wygląda i te schody... balustrady... aż się prosi aby nakręcić w nim jakiś serial kostiumowy :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przewodnik wspomniała,że był tu nagrywany film "Czarne chmury ".

      Usuń
  14. Ótima postagem muito bonito.
    Parabéns.

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto odwiedzić Baranów. Byłam tam kilka lat temu, latem. Zdjęcia mi przypomniały tamtą wycieczkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne miejsce, Beatko, byłam tak kilka razy i zawsze wracałam pełna zachwytu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały zamek!
    Miłego dnia Beatko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne miejsce warte zwiedzenia. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  19. Imponujący zamek.
    Aż mi się zamarzyło, aby go odwiedzić.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Zamek piękny!! Nie miałam okazji go zwiedzić. Wspaniały twój gest dla hospicjum! Serdeczności posyłam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dobry pomysł! W hospicjum przyda się wszystko!
    A zamek przepiękny :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny Twój gest dla hospicjum! Pomysł ze zwiedzaniem Baranowa Sandomierskiego doskonały. Zamek zwany "małym Wawelem" wart obejrzenia, a i Wam należą się chwile oderwania od trosk i codzienności. Pozdrowienia przesyłam:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Byłam, podziwiałam, dziękuję za przypomnienie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajne są takie spontaniczne wycieczki:-) Te stare budowle mają swój klimat i czuć w nich historię, gdy tak sobie człowiek pomyśli, jakich wydarzeń te mury były świadkami... Ludzi, którzy w nich żyli już dawno nie ma, a one stoją:-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ależ przepiękny też zamek, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedyś zrobiliśmy sobie wydłużony weekend i zwiedziliśmy Zamość i Sandomierz. Teraz żałuję, że jeszcze trochę nie wydłużyliśmy pobytu i nie zajechaliśmy do Baranowa. Piękna fotorelacja!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Pięknie zrobiłaś że oddałaś leki hospicjum a sam zamek to bardzo ciekawe miejsce. Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Miejsce przepiekne! Czesto nie zdajemy sobie sprawy ile cudnych miejsc jest w Polsce a Wasze dobre serca wrócą do Was w innej postaci 😘

    OdpowiedzUsuń
  29. Wow! Ale cudowny zameczek, warto się tam wybrać. Faktycznie widać wiele podobieństw do Wawelu, a te herby na sklepieniu, ojej, ale miałabym co tam robić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas :)