Obserwatorzy

środa, 14 czerwca 2023

Zamki na Śląsku

Wszyscy w czasie wolnego czasu  ciągną na łono natury ,a ja odwrotnie ,pojechałam na Górny Śląsk gdzie miasto goni miasto 😘
Chciałam zwiedzić stare zamku, a tutaj na Śląsku ich nie brakuje !
I tak : Zwiedziłam Ruiny Zamku w Rabsztynie

Niedaleko Olkusza, na wysokiej wapiennej skale wznoszą się malownicze ruiny  Zamku Rabsztyn , jednej z ciekawszych warowni na szlaku Orlich Gniazd .
Nazwa Zamku wywodzi się z niemieckiego "Rabenstein" co oznacza "Kruczą Skałę "
W średniowieczu tą nazwą określano miejsce każni .



 


























Kolejny Zamek,  który zwiedziłam to Zamek Królewski w Będzinie 😘

Zamek w Będzinie to średniowieczna warownia obronna wybudowana przez Kazimierza Wielkiego 
w systemie tzw .Orlich Gniazd .
Położony jest na Górze Zamkowej nad rzeką Czarna Przemsza
Był ważnym ogniwem systemu  obronnego zachodniej granicy Polski przed najazdami od Śląska i Czech .










Myślę,  że jeszcze pojadę na Górny Śląsk zwiedzać kolejne zamki .
Widziałam  też Bytom, Katowice, Sosnowiec Olkusz 🙂

Jest okres wakacyjny to i wyjazdów więcej to myślę, że pocztówek będzie mi  w kolekcji przybywać 

OD JUSTYNY 




20 komentarzy:

  1. Obydwa zamki są piękne. Życzę Ci przyjemności w zwiedzaniu kolejnego zamku.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała wycieczka. Piękne i imponujące są te zamki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała wycieczka.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć mieszkam pomiędzy Górnym a Dolnym Śląskiem jakoś nie miałam okazji zwiedzić tych zamków. Szkoda że są to tylko ruiny i nie przywrócono im dawnej świetności. Fajnie że się tam wybrałaś. Górny Śląsk to nie tylko kopalnie !! Dziękuję za wirtualną wycieczkę , nawet nie wiedziałam ze w pobliżu są takie perełki :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Oba blisko mnie, a jednak z bliska ich nie podziwiałam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Beatko, z prawdziwą przyjemnością zwiedziłam śląskie zamki razem z Tobą, nigdy tam nie byłam, tym bardziej wyprawa pełna wrażeń.
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w takim zamku mogłabym straszyć:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za przepiękną widokówkę - przyszła wczoraj. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, że zobaczyłaś tyle pięknych miejsc. Zamki robią wrażenie, chociaż są tak zniszczone. Dziękuję za kartkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zatęskniłam za taką wędrówką
    Pozdrawiam końcówką wiosny

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesujące miejsca idealne na taką wędrówkę, powodzenia w realizacji planów co do odwiedzenia pozostałych miejsc, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepraszam, ale te zamki nie są na Górnym Śląsku. Będzin to Zagłębie. A Olkusz, to nawet już i nie Zagłębie. Pozdrawiam z Jury :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tym zamku ale nigdy tam nie byłam .A teraz dzięki Tobie już wiem jaki jest. Dziękuję miłego tyhodnia😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wycieczka i piękne widoki. :)
    Wspaniałe fotki. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  15. No popatrz, byłaś tak blisko mnie... (DG sąsiaduje z Będzinem i Sosnowcem, a na zamek w tym pierwszym mam 6 km.) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Super wycieczka. Fajne zdjęcia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super fotki,kiedyś byłam drużynową harcerską i brałam udział w obozie wędrownym szlakiem Orlich gniazd no ale to było dawno.....miło się wspomina.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zamki i świetna fotorelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam o tych zamkach i chętnie bym je odwiedziła. Te ruiny robią wrażenie :-).

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobra inspiracja do zobaczenia miejsc

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas :)