Obserwatorzy

środa, 1 czerwca 2022

Rabka - Zdrój

Rabka Zdrój miasto w województwie małopolskim,powiecie nowotarskim, siedziba gminy Rabka - Zdrój. Położona jest w Kotlinie Rabczańskiej, na wysokości 500 - 560 m n.p.m u ujścia potoków Poniczanki ,Słonki i Skomielnianki Raby.

Historia Rabki  - Zdrój sięga XIII wieku. Po raz pierwszy nazwa miejscowości została wymieniona w dokumencie Bolesława V Wstydliwego z 1254 roku , potwierdzającym  posiadanie tych terenów przez klasztor  Cystersów ze Szczyrzyna. Jest w nim mowa o istniejących tu warzelniach soli.

Mnie miasteczko zachwyciło swoim klimatem, pełno tu zielonych parków, kwietnych dywanów ,uroczych,szemrzących strumyków, wkoło cisza i spokój i...... to cudowne, balsamiczne powietrze 🙂🙂🙂

A to kilka fotek  z Rabki - Zdrój 












 
























 
















Pocztówki i magnesy kupione

A do mnie dotarły pocztówki 

OD LIDZI



OD ANI



23 komentarze:

  1. Piękne miejsce. Warto odwiedzać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Urokliwe miejsce .
    Beatko serdecznie dziękuję za karteczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczna wycieczka, Rabka to stare piękne miasto i uzdrowisko.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna miejscówka. Tam mnie jeszcze nie było.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lata temu, w połowie lat 80. ubiegłego stulecia, jako uczennica pierwszej klasy szkoły podstawowej, byłam w Rabce w sanatorium. Ciekawe, czy dom handlowy Gazda przetrwał do dziś? Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne miejsce. Też by mi się tam podobało :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna fotorelacja. Mi Rabka zawsze kojarzyła się z sanatorium dla dzieci . Nigdy tam nie byłam.czas chyba sìę wybrać do Rabki. Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak się składa że Rabkę Zdrój mijam tylko w drodze do Białki Tatrzańskie ale widać z Twoich zdjęć , że warto sie tam zatrzymać na dłużej co nie omieszkam zrobić przy najbliższej okazji !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Beatko, miałaś szczęście, że odwiedziłas Table latem. Byłam tam kiedyś zima i powietrze było fatalne przez dymiące kominy.
    Dziękuję za wspólną wycieczkę.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Beatko za wspaniałą wirtualną wycieczkę. Pozdrawiam serdecznie.
    P.S. Bukiecik nie dotarł.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie byłam w Rabce, a po Twojej fotorelacji widzę, że jest tam bardzo ładnie.
    Lubię klimat uzdrowisk, bo te miasteczka są pełne uroku. Kuracjusze mogą odpoczywać i cieszyć oczy kwietnymi dywanami, a w przypadku Rabki również piękną architekturą sakralną.
    Dziękuję za miły wirtualny spacer.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne zdjęcia. Dziękuję za pocztówkę z Rabki :-).

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Beatko. Śliczne zdjęcia Rabki. Przypomniałaś mi czasy młodości , bo co drugi rok , przyjeżdżałam tutaj z maleńkim synkiem
    Maleńki synek teraz ma 40lat.
    Pozdrawiam cieplutko Ania-Pawanna

    OdpowiedzUsuń
  14. W Rabce byłam jeszcze w szkole podstawowej, więc i niewiele już pamiętam. A i przez te wszystkie lata na pewno bardzo się zmieniła. Z prawdziwą przyjemnością zwiedziłam ją ponownie, dzięki Twoim zdjęciom :))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Beatko!
    Twoje zdjęcia odświeżyły moje wspomnienia. W Rabce byłam latem jakiś czas temu. Bardzo mi się podobało.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ urokliwe miejsce, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy tam nie byłam, piękne miejsce.. Dziękuję za zdjęcia. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. W Rabce-Zdrój(a właściwie to Rabce-Police) byłam raz na koloniach, w sierpniu 2002 roku. Z sentymentem wracam do związanych z tym wspomnień i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś dane mi będzie zawitać w tamte strony. Tym bardziej, że po napisaniu pracy licencjackiej marzę o zwiedzeniu Gorców. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne miejsce, Beatko. Mam nadzieję, że dobrze wypoczęłaś.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja w Rabce nigdy nie byłam, ale wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  21. W Rabce byłam ale tak dokładnie jej nie zwiedziłam.... piękne miejsca 😉

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas :)